Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Premium

Butiken en viktig kanal för musiken

Publicerad: 11 Juni 2018, 07:00
Uppdaterad: 11 Juni 2018, 06:01

"Vi spelar Linnea Henrikssons musik i butik, vilket är en superviktig kanal för upplevelsen av Indiska", säger marknadschefen Sofie Saberski om samarbetet med artisten Linnea Henriksson.

SPECIALEN DEL 5 AV 5. Case 2: Musik i både kampanjer och butik hjälper Indiska att framhäva känslan kring varumärket.


Ämnen i artikeln:

Indiska

Inför sommaren har Indiska gått ihop med artisten Linnea Henriksson för att marknadsföra sin nya sommarkollektion. Samarbetet är en fortsättning på ett koncept där Indiska låter kreativa och inspirerande kvinnor fronta varumärket.

– Vi vill visa kvinnors olikheter och kreativa sidor och göra det på ett äkta sätt och få fram ett personligt uttryck. Då tycker vi att det känns mer inspirerande för våra kunder att använda riktiga och kreativa kvinnor, även om vi arbetar med fantastiska modeller också. Det är viktigt för oss att få fram mönster, färg och glädje, säger Sofie Saberski, marknadschef på Indiska.

Sofie Saberski säger att musik är viktigt för att förstärka den känsla som de vill förmedla. Att få musiken att förstärka känslan av semester och en varm värld, långt borta från ett regnigt och kallt Sverige.

Hur lyfts Linnea Henrikssons musik fram i samarbetet?

– Vi lyfter Linnea och hennes kreativitet där musiken är en viktig del genom att komma närmre henne som person i innehåll av mer redaktionell karaktär. Vi spelar Linnea Henrikssons musik i butik, vilket är en superviktig kanal för upplevelsen av Indiska. Förra året hade vi Amazon med Amanda Bergman.

Hur arbetar ni med musiken i butikerna?

– Indiska är en balansgång mellan harmoniska boho-uttryck samtidigt som kunderna är modiga, färgstarka och älskar ett garv. Vi vill ge en positiv uptempo-pepp, och det är ett mycket kvinnligt uttryck även i musiken.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Indiska

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev