Viktigaste frågan: "Få bönder att tro på framtiden"

2017-04-05 05:05  
Patrik Hansson, vd på Arla. Foto: Press

PODD. Det nya avsnittet av Varumärkespodden gästas av mejerijätten Arlas nytillträdde vd Patrik Hansson.

Patrik Hansson berättar för Lynxeyes Johan Ekelin om den resa han vill göra med varumärket Arla efter krisåren.

"Vi vill visa den rätta sidan av Arla, den transparenta sidan. Visa att vi är lokala och visa att vi vågar vara lokalt relevanta. Samtidigt vill vi inte bara prata lokalt och småskaligt, utan även vara stolta över den stora innovationskraft som finns i ett globalt bolag och den globala resan vi gör. Vi är ju ett av världens snabbast växande livsmedelsföretag och finns i stort sett i hela världen", säger Patrik Hansson i podden.

Mathias Asplund

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt