Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Podcast

"The Skin Collection" kan ge lejon åt Garbergs

CANNES LIONS 2016. Björns Borgs kampanj nomineras i kategorin product design.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Juni 2016, 07:49
Uppdaterad: 20 Juni 2016, 07:50

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsGarbergsBjörn Borg

Inför FN-dagen mot rasdiskriminering tidigare i år lanserade Björn Borg "The Skin Collection".

Tanken var att uppmärksamma att trots att 84 procent av världens befolkning har en annan hudton än vit finns det få "hudfärgade" underkläder för folk med annan hudton.

Därför släppte Björn Borg, i samarbete med Garbergs, en kollektion med sex nyanser av hudfärg.

– Med ett allt hårdare politiskt klimat i Europa som bakgrund, känner vi att det är dags att bekänna färg, har Björn Borgs pr-chef Pernilla Johansson tidigare sagt till Dagens Media.

 

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.