Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Podcast

PHD tar över Volkswagen

Publicerad: 19 Augusti 2016, 09:31
Uppdaterad: 19 Augusti 2016, 09:34

PHD berättar om det nya samarbetet med biljätten Volkswagen.


Ämnen i artikeln:

PHDVolkswagen

PHD som är en del av Omnicom Media Group, är ny medieparter till Volkswagen Group.

Nu berättar Frida Lundh, vd för PHD Sverige om det nya samarbetet i ett pressmeddelande.

– Att på global nivå ha övertygat alla varumärken inom Volkswagen Group om vårt erbjudande som trendsättande i kombination med ett brett, strategiskt utbud gör mig stolt över mina kollegor, säger Frida Lundh.

Samarbetet som träder i kraft från och med januari 2017, inkluderar åtta olika varumärken: Volkswagen personbilar, Volkswagen transportbilar, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Europcar och Dinbil.

Med det nya samarbetet har Volkswagen som mål att utnyttja digitala plattformar i medieplaneringen för att nå specifika målgrupper.

– Valet av PHD är en del av vårt arbete med att kontinuerligt utveckla vår kommunikation kring Volkswagens breda portfölj av oerhört starka varumärken. PHD har precis den spetskompetens i kombination med gedigen branschkunskap vi behöver. Samtidigt vill vi tacka vår tidigare partner Mediacom för ett långt och framgångsrikt samarbete, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Group, i ett pressmeddelande.

Volkswagen Group är på väg mot att bli världens största billeverantör i år och är, enligt pressmeddelandet, världens femte största annonsör.

– Under hösten kommer vi som planerat att förstärka och utveckla flera av våra befintliga avdelningar, som till exempel data management & insights samt vår egen innehållsproduktion Uppdraget för Volkswagen passar väl in i de planerna, säger Frida Lundh.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

PHDVolkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev