PHD tar över Volkswagen

PHD berättar om det nya samarbetet med biljätten Volkswagen.

PHD som är en del av Omnicom Media Group, är ny medieparter till Volkswagen Group.

Nu berättar Frida Lundh, vd för PHD Sverige om det nya samarbetet i ett pressmeddelande.

– Att på global nivå ha övertygat alla varumärken inom Volkswagen Group om vårt erbjudande som trendsättande i kombination med ett brett, strategiskt utbud gör mig stolt över mina kollegor, säger Frida Lundh.

Samarbetet som träder i kraft från och med januari 2017, inkluderar åtta olika varumärken: Volkswagen personbilar, Volkswagen transportbilar, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, Europcar och Dinbil.

Med det nya samarbetet har Volkswagen som mål att utnyttja digitala plattformar i medieplaneringen för att nå specifika målgrupper.

– Valet av PHD är en del av vårt arbete med att kontinuerligt utveckla vår kommunikation kring Volkswagens breda portfölj av oerhört starka varumärken. PHD har precis den spetskompetens i kombination med gedigen branschkunskap vi behöver. Samtidigt vill vi tacka vår tidigare partner Mediacom för ett långt och framgångsrikt samarbete, säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagen Group, i ett pressmeddelande.

Volkswagen Group är på väg mot att bli världens största billeverantör i år och är, enligt pressmeddelandet, världens femte största annonsör.

– Under hösten kommer vi som planerat att förstärka och utveckla flera av våra befintliga avdelningar, som till exempel data management & insights samt vår egen innehållsproduktion Uppdraget för Volkswagen passar väl in i de planerna, säger Frida Lundh.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-08-19 09.31Uppdaterad 2016-08-19 09.34

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: