Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationspodden

Spotify: "Att göra ljudmediet lite coolare"

Publicerad: 29 maj 2016, 08:00
Uppdaterad: 26 september 2016, 13:53

PODD. IAB närmar sig standard för digitalt ljud.


Mattias Blomqvist, vd för Bonnier Lottery, Jenny Hermansson, Nordenchef för Spotify, Simon Gooch, digital mediachef på Bauer, Jessica Torstensson på mediebyrån PHD och Måns Ulvestam, vd och medgrundare till Acast, hörs alla i veckans avsnitt av Kommunikationspodden.

I tisdags hade IAB ett frukostseminarium i Stockholm om framtidens digitala ljud. En task force sattes samman i november och nu har handboken släppts som ska ligga till grund för en ny annonsstandard.

I det här avsnittet av Kommunikationspodden hör du paneldeltagarna diskutera det senaste inom digitalt ljud.

– Vi har ett ansvar i branschen att tala om ljud. Jag har hört digitalt, linjärt, det är audio, audio om demand. Jag har hört 17 olika termer. Så att vi samlas och börjar prata om samma sak är bra eftersom det är vår sak att göra ljudmediet lite coolare och se det för vad det är, säger Jenny Hermansson, Spotify.

 

Lyssna på veckans avsnitt här:

 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.