Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationspodden

Splay:s vd: "Wow shit, här är nåt jag missat"

Publicerad: 10 April 2016, 08:00
Uppdaterad: 26 September 2016, 13:55

Vigor Sörman berättar om ögonblicket då han upptäckte Youtube.


Publiken hade många frågor då Vigor Sörman, vd för Splay intervjuades av Kommunikationspodden under MEG:s andra dag i Göteborg.

– Jag jobbade som formatutvecklare för ett TV-produktionsbolag och var superfrustrerad över att ingen TV-kanal ville ha mina idéer. Så gick jag in på Youtube och när jag såg de där killarna och tjejerna så insåg jag att wow, shit här är något jag missat.

Så beskriver Vigor Sörman ögonblicket som blev inledningen till resan som tog honom till att bli vd för Splay.

Under MEG, mediedagarna i Göteborg, intervjuades Vigor Sörman av Max Landergård från Kommunikationspodden. Publiken hade bland annat frågor om vilken hänsyn som måste tas när influencers ska användas som verktyg i marknadskommunikation. 

– Det viktigaste är att man är supertydlig och att man som tittare ska förstå att det är marknadsföring. Det handlar hela tiden om att addera ett värde och skapa ett engagemang. Så länge man gör det så är det en win, win, win för alla inblandade, säger Vigor Sörman.

 

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.