Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kommunikationspodden
Publicerad: 8 Maj 2016, 16:13
Uppdaterad: 26 September 2016, 13:54
PODD. Hör Apotekets Eva Fernvall i veckans avsnitt av Kommunikationspodden.
Eva Fernvall har varit marknadsdirektör, varumärkesdirektör och senast kommunikationsdirektör. Nu har hon blivit chef för samhällskontakter hos Apoteket. Hon har suttit i hundratals pitcher och vet vad hon vill ha.
– De sämsta pitcherna är när folk bara pratar om sig själva och sin egen verksamhet, säger hon.
Hon menar att vi måste jobba mer med budskap.
– Jag tycker vi inom kommunikation ägnar för lite tid åt budskapsdelen. Jag tycker också orden är viktiga. Hur hjälper man människor få andra perspektiv när man kommunicerar, då handlar det om att använda andra ord än vad vi gör vanligtvis, säger hon.
Apoteket har fått höga betyg vad gäller hållbarhet och ärlighet men har ändå inte en tillräcklig vinstmarginal.
Hör Eva Fernvall prata om vad hon tror om saken och mer i veckans avsnitt av Kommunikationspodden: