Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationspodden

McDonald's om Jureskogs havererade burgare

Publicerad: 4 Juni 2016, 08:00
Uppdaterad: 26 September 2016, 13:53

PODD. McDonalds kommunikationsdirektör: "Inte så snygg som gästen förväntat sig".


Den senaste tiden har McDonalds samarbete med köttkocken Johan Jureskog hamnat på tapeten, sedan en kritisk McDonaldsbesökares status i sociala medier ledde till att kocken lade ner sitt Facebookkonto.

– Vi måste kunna svara när gästen vill i de kanalerna där gästerna finns. I det här fallet var inte hamburgaren så snygg som gästen hade förväntat sig och vårt samarbete med Johan handlar om att utveckla nya gourmetburgare, men det här var ett exempel på den verklighet vi befinner oss i dag.

– McDonalds är ett varumärke som berör och alla har en åsikt och ett stort engagemang. Och så fort det är något kring McDonalds då blir det stort och det är det jag gillar med det här jobbet, säger Raymond Mankovitz.

 

Hör Raymond Maknovitz berätta om sina medieval, pitcher och VR-kommunikation i senaste avsnittet av Kommunikationspodden. Lyssna här:

 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.