Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kommunikationspodden

"Man gör sig lustig över barn och unga"

Publicerad: 15 Maj 2016, 08:00
Uppdaterad: 26 September 2016, 13:54

PODD. Scouternas Caroline Thunved härsknar till på Canal Digital.


För ett par veckor sedan släppte Canal Digital en reklamfilm som Caroline Thunved, kommunikationschef vid Scouterna och veckans gäst i Kommunikationspodden, vänder sig emot.

– Jag har opponerat mig mot den här, självklart. Vi är en barn- och ungdomsorganisation och man gör sig lustig över barn och unga. Det gillar inte jag, säger hon. 

– Ikea, de ringde och frågade oss om vi ville medverka och jag fick berätta om vad scouterna är i dag. Den filmen är ett samarbete, det är ett win-win för båda, säger hon.   

Scouterna tog hem årets pris i kategorin Ideell organisation i samband med Stora Kommunikatörspriset som arrangeras av Sveriges Kommunikatörer.

Caroline Thunved berättar i podden om hur de ska locka nya målgrupper bland annat genom influencer marketing.

 

Lyssna på veckans avsnitt här:

 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.