Så ökar Unga Aktiesparare intresset för sparande

2017-11-14 07:56  
Tove Zander, Unga Aktiesparare.

PODD. Tove Zander berättar om målet att få fler tjejer till organisationen i Digitala Mediepodden.

Den populära podden som görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media är tillbaka för en ny säsong. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring och medier. Den nya säsongen kommer avhandla allt från framgångsrika digitala varumärken till digitala medier och trender.

Tove Zander Vd på Unga Aktiesparare är veckans gäst. Unga Aktiesparare är en organisation för alla mellan 0-28år som vill lära sig mer om sparande och aktier. Med endast 29 procent andel tjejer som medlemmar ändrar organisationen sitt sätt att kommunicera på för att ge rätt bild av vad aktiesparande innebär. Vi pratar bland annat om hur de kommunicerar i digitala kanaler. ISK-uppropet, kvinnliga förebilder och hur de organiserar alla de lokala föreningarna i sociala medier.


Ett 17 minuter kul och intressant avsnitt för dig som vill lära dig mer om hur en organisation jobbar med att få en ung målgrupp att intressera sig för något så tråkigt som sparande. Och givetvis bjuder vi på lite aktietips i avsnittet!

Podcasten hittar du på: 

Acast: https://www.acast.com/digitalamedierpodden

iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

Eller direkt i din webbläsare:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt