Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

Så maxar du dina Youtube-samarbeten

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av youtubern Johan ”Matgeek” Hedberg.


Publicerad: 16 Januari 2018, 06:00
Uppdaterad: 15 Januari 2018, 14:03

Ämnen i artikeln:

Digitala MediepoddenYoutube

Veckans gäst är Johan "Matgeek" Hedberg som driver Sveriges största matkanal på Youtube och arbetar heltid med att vara youtuber.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst är Johan "Matgeek" Hedberg som driver Sveriges största matkanal på Youtube och arbetar heltid med att vara youtuber .

Med en bakgrund som marknadschef och pr-konsult, bytte 41-åringen bana för sex år sedan och valde att börja arbeta med mat och receptskapande tills han upptäckte att det han brann mest för var att skapa rörligt material för sig själv och sin Youtube-kanal.

I veckans avsnitt pratar vi om bra annonsörssamarbeten och vad varumärken ska tänka på när de jobbar med youtubers. Vi hinner även prata om nätverkens roll och klimatet och trenderna på Youtube. Ett roligt och rappt avsnitt som är värt att lyssna på.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpodden

Itunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Ämnen i artikeln:

Digitala MediepoddenYoutube

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.