Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

Så får du maximal effekt av displaykampanjer

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Björn Karlström från Bannerflow.


Publicerad: 19 Februari 2018, 23:00
Uppdaterad: 20 Februari 2018, 07:17

Ämnen i artikeln:

Digitala MediepoddenDamon Razazi

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt pratar Damon Razazi och gästen Björn Karlström från Bannerflow bland annat om:

• Varför display? När var tredje svensk använder sig av adblocker och viewability (synligheten av annonser) hos de största svenska publicisterna är under 50 procent hur ska man motivera display i mediebudgeten?

• Hur A/B testar man på bästa sätt och vilka parametrar ska man hålla utkik efter?

• Automatiserade budskap och koppla det till programmatiska köp.

• Vanliga misstag när man tar fram annonsmaterial.

Podcasten hittar du på

Acast: https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.