Gå direkt till textinnehållet

Så får du maximal effekt av displaykampanjer

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Björn Karlström från Bannerflow.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt pratar Damon Razazi och gästen Björn Karlström från Bannerflow bland annat om:

• Varför display? När var tredje svensk använder sig av adblocker och viewability (synligheten av annonser) hos de största svenska publicisterna är under 50 procent hur ska man motivera display i mediebudgeten?

• Hur A/B testar man på bästa sätt och vilka parametrar ska man hålla utkik efter?

• Automatiserade budskap och koppla det till programmatiska köp.

• Vanliga misstag när man tar fram annonsmaterial.

Podcasten hittar du på

 

Publicerad 2018-02-19 23.00Uppdaterad 2018-02-20 07.17

Dela artikeln: