Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

Så får du din reklam att bli underhållning

SPONSRAT AVSNITT. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Gabriel Kratschmer som berättar om hur effektiv gamification kan förändra förutsättningarna att nå ut och bygga relation till målgruppen.


Publicerad: 17 April 2018, 04:00
Uppdaterad: 13 Juli 2018, 09:21

Ämnen i artikeln:

Digitala Mediepodden

Gabriel Kratschmer på Flarie berättar om hur man byggt en helt unik mediakanal, samt vilka dramatiska effekter man får när reklamen är underhållande och önskad.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi, tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt av podden, river Gabriel Kratschmer som är partnerchef på spelplattformen Flarie, i högt takt av: 

  • Att marknaden behöver utvecklas bortom det traditionella tänket att placera reklam på ställen där folk egentligen är för att göra andra saker. 
  • Vad som händer när reklamen är önskad av mottagaren istället för störande. 
  • Varför engagemang i reklam egentligen är viktigt och vilka oväntade följdeffekter engagemang i stor skala ger för ett varumärke.
  • Att effekterna av tillräckligt stort engagemang faktiskt kan utmana det traditionella räckviddstänket.
  • Drömmen om att förändra mediebranschen i grunden och slitet med att etablera en ny mediakanal, med ett nytt annonsformat i form av mobilspel och med annonsörer som ställer hårda krav. 
  • Hur man generellt bör jobba med appar för att få fler användare att engagera sig.

Podcasten hittar du på: 

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Ämnen i artikeln:

Digitala Mediepodden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.