Så får du din reklam att bli underhållning

2018-04-17 06:00  
Gabriel Kratschmer på Flarie berättar om hur man byggt en helt unik mediakanal, samt vilka dramatiska effekter man får när reklamen är underhållande och önskad.

SPONSRAT AVSNITT. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Gabriel Kratschmer som berättar om hur effektiv gamification kan förändra förutsättningarna att nå ut och bygga relation till målgruppen.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi, tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt av podden, river Gabriel Kratschmer som är Partnerchef på spelplattformen Flarie, i högt takt av: 

  • Att marknaden behöver utvecklas bortom det traditionella tänket att placera reklam på ställen där folk egentligen är för att göra andra saker. 
  • Vad som händer när reklamen är önskad av mottagaren istället för störande. 
  • Varför engagemang i reklam egentligen är viktigt och vilka oväntade följdeffekter engagemang i stor skala ger för ett varumärke.
  • Att effekterna av tillräckligt stort engagemang faktiskt kan utmana det traditionella räckviddstänket.
  • Drömmen om att förändra mediebranschen i grunden och slitet med att etablera en ny mediakanal, med ett nytt annonsformat i form av mobilspel och med annonsörer som ställer hårda krav. 
  • Hur man generellt bör jobba med appar för att få fler användare att engagera sig.

Podcasten hittar du på: 

Acast: https://www.acast.com/digitalamedierpodden
Itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt