Så arbetar Barncancerfonden i sina digitala kanaler

Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Johnny Federley på Barncancerfonden.

PODD. Konverteringsfokuserad aktivering går hand i hand med varumärkesbyggande, menar Johnny Federley på Barncancerfonden, som gästar Digitala Mediepodden.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst, Johnny Federley, är ansvarig för marknad på Barncancerfonden och arbetar fokuserat med marknadsaktiviteterna, kampanjarbetet är i fokus och målsättningen är att utrota barncancer. Tidigare har Johnny Federley varit digital marketing manager på HP, Coca-Cola och digital strateg på Unicef.

Vi pratar bland annat om:

  • Hur Barncancerfonder arbetar i digitala kanaler.
  • Hur de arbetar med Facebooks nya välgörenhetsfunktion kring födelsedagar.
  • Vikten av att kombinera de konverteringsfokuserade aktiveringarna med att bygga varumärke.
  • Varför man belönas av att vara kreativ, sticka ut och beröra.

Podcasten hittar du på:

 

Publicerad 2018-05-29 04.00Uppdaterad 2018-05-29 05.46

Dela artikeln: