Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

Så arbetar Barncancerfonden i sina digitala kanaler

PODD. Konverteringsfokuserad aktivering går hand i hand med varumärkesbyggande, menar Johnny Federley på Barncancerfonden, som gästar Digitala Mediepodden.


Publicerad: 29 Maj 2018, 04:00
Uppdaterad: 29 Maj 2018, 05:46

Ämnen i artikeln:

Digitala MediepoddenBarncancerfonden

Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Johnny Federley på Barncancerfonden.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst, Johnny Federley, är ansvarig för marknad på Barncancerfonden och arbetar fokuserat med marknadsaktiviteterna, kampanjarbetet är i fokus och målsättningen är att utrota barncancer. Tidigare har Johnny Federley varit digital marketing manager på HP, Coca-Cola och digital strateg på Unicef.

Vi pratar bland annat om:

  • Hur Barncancerfonder arbetar i digitala kanaler.
  • Hur de arbetar med Facebooks nya välgörenhetsfunktion kring födelsedagar.
  • Vikten av att kombinera de konverteringsfokuserade aktiveringarna med att bygga varumärke.
  • Varför man belönas av att vara kreativ, sticka ut och beröra.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.