Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

Riskerna med friktionsfria tjänster

PODD. UX-designern Per Axbom gästar veckans avsnitt av Digitala Mediepodden.


Publicerad: 27 Mars 2018, 04:00
Uppdaterad: 26 Mars 2018, 14:21

Ämnen i artikeln:

Digitala MediepoddenDamon Razazi

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt gästar Per Axbom som föreläser om digital etik inom design och UX. I ett digitalt medielandskap där tjänster optimerar för att bli så friktionsfria som möjligt delar Per Axbom med sig av riskerna av helt friktionsfria tjänster som uppstår i bolagens jakt på så många konverteringar som möjligt. 

Per Axbom berättar om hur du skapar mer inkluderande tjänster och i samtalet delar han med sig av egna exempel men även exempel från större bolag som Amazon, Facebook och Klarna. Om du är nyfiken på Per Axbom hittar du hans podd och arbete här

Ett lärorikt avsnitt på 20 minuter som du kan lyssna på i din podcastapp eller länken nedan.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.