Kommer retargeting att försvinna?

PODD. Jonas Vahlne gästar det senaste avsnittet av Digitala Mediepodden för att reda ut hur GDPR förändrar digital marknadsföring.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst heter Jonas Vahlne och jobbar som strategichef på mediebyrån Mindshare. I veckans avsnitt pratar vi om GDPR ur ett annonsörsperspektiv. Vi håller det kort och enkelt och gör ett försök i att reda ut hur GDPR kommer förändra digital marknadsföring.

Vi pratar bland annat om samtycke och vad som gäller vid datainsamling. Hur programmatiska och datadrivna köp som Xaxis och liknande kommer påverkas. Är Google och Facebook vinnarna efter de nya direktiven? Och vad finns det för positiva aspekter med GDPR för användare och företag?

 

 

Podcasten hittar du också på:

Publicerad 2018-01-02 05.00Uppdaterad 2018-01-03 09.09

Ämnen i artikeln: