"Hur Stockholmscentrerad är kommunikationsbranschen?"

2016-12-06 06:00  
Lita Nazar gästar veckans avsnitt av Digitala Medie-podden där det diskuteras det kommunikation i storstad vs landsort.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Medie-podden gästas av Lita Nazar på Mediekompaniet.

Damon Razazi, som vanligtvis jobbar som digitalstrateg på mediebyrå, nördar ner sig i det digitala medielandskapet i en ny podd som ges ut i samarbete med Dagens Media.

Varje vecka avhandlas ett nytt ämne med en ny gäst som är expert inom sitt område. Denna podd är för dig som är nyfiken på det digitala medielandskapet och som vill få en snabb inblick i olika ämnen som branschen diskuterar.

I veckans avsnitt gästas podden av Lita Nazar, försäljningschef inom strategisk försäljning och analys på Mediekompaniet.

Lita Nazar och Damon Razazi pratar bland annat om slutsatser kring Mediekompaniets varumärkesrapport samt Mediekompaniets Konsumentrapport.

Finns det skillnader i hur varumärken uppfattas i landsort kontra storstad? Vad ska man tänka på när man kommunicerar i landsort. Hur bör man anpassa sin kommunikation? Vad gör man för misstag och vilka annonsörer gör det bra?

Lyssna och prenumerera på avsnittet via iTunes här: https://itun.es/se/mrZsab.c

Eller lyssna här:

Om Mediekompaniet:

Mediekompaniet paketerar, säljer och förmedlar kommunikationsytor mellan annonsör och deras målgrupper på den lokala marknaden. För sjätte året har man nu tagit fram en varumärkesrapport som undersöker hur väl varumärken inom olika branscher håller ihop över landet. Dessutom utför de en konsumentrapport som studerar köpresan och om den särskiljer sig i landsorten vs storstan.

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt