"Har vi glömt bort vikten av att bygga varumärke?"

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Nils Andersson Wimby, byråchef på digitalbyrån Isobar.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt gästar Nils Andersson Wimby byråchef på digitalbyrån Isobar.

När all digital marknadsföring fokuserar på att snäva ned målgrupper eller hitta spetsigare kanaler för konvertering så diskuteras vikten av att bygga varumärke i digitala medier.

Vi diskuterar bland annat varför budgetfördelningen förflyttas mer mot aktivering och mindre till att bygga varumärke och varför fördelningen 60/40 är så viktig. Vi undrar om digitalt någonsin kommer kunna gå om tv som medie för att bygga varumärke och bred kännedom.

Mycket av samtalet denna vecka baseras på ”How Brands Grow” av Byron Sharp och IPA studierna ”Media in Focus” och ”The Long and the short of it” av Les Binet och Peter Field. Tre böcker vi varmt rekommenderar lyssnarna att läsa.                                                                                                             

Podcasten hittar du på:

 

Publicerad 2018-02-06 05.00Uppdaterad 2018-02-06 06.33

Ämnen i artikeln: