"Förändringstempot en större omställning än digitaliseringen"

2018-04-03 06:00  
John Eriksson från Curamando gästar veckans avsnitt av Digitala Mediepodden.

PODD. John Eriksson, senior growth expert på Curamando, gästar veckans avsnitt av Digitala Mediepodden.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt pratar vi om företagens digitala ångest och om att förändringstempot i sig är en större omställning än digitaliseringen. John Eriksson berättar lite om hur ett klassiskt konsult-gig kan se ut och ger exempel på hur man via ett agilt "proof of concept" kan öka förändringstempot.

Vi grottar också ner oss i tester av bannerkampanjer och godkännandeprocesser för material. I slutet tar vi också upp den viktiga diskussionen om att kortsiktiga aktiviteter som är lätta att mäta tenderar att överprioriteras på bekostnad av långsiktig effekt.

Podcasten hittar du på:

Acast: https://www.acast.com/digitalamedierpodden
Itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt