"En hållbar annonsaffär för digitala media"

2016-11-08 06:00  
Henrik Lohk från Aftoma berättar om utmaningarna som nischpublicister ställs inför i nya avsnittet av Digitala Medie-podden. Foto: Janne Naess

PODD. Utopi eller möjlighet? Nya avsnittet av Digitala Medie-podden gästas av Henrik Lohk på Adtoma.

Henrik Lohk från Adtoma berättar om utmaningarna som nischpublicister ställs inför i nya avsnittet av Digitala Medie-podden.

I avsnittet görs en titt i backspegeln och man konstaterar att allt som hittats på inom adtech inte alltid varit bra, men det mesta har satt sina spår i hur man gör idag – vilket inte funkar för några. 

Mosaiq som berörs i podden riktar sig till nisch-förlag och passar därmed inte alla mediaslag, men än viktigare är att Mosaiq öppnar upp för diskussion om det växande behovet av differentiering.

Det som är likriktat när det kommer till annonslösningar blir snabbt lite värt hos annonsören och nu klagar även användaren högljutt genom att bland annat aktivera adblock.

 

Här kan du se hur en sajt ser ut med Mosaiq:  http://teknikensvarld.mosaiq.io/ och  www.adtoma.com/mosaiq och http://thecircuitclimbing.com

 

Lyssna här:

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt