Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitala mediepodden

Digitala Mediepodden: "Att slå algoritmerna är en katt- och råttalek"

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Erik Carlsson som berättar hur Aftonbladet arbetar i sociala medier.


Publicerad 2018-01-23 05:00

Ämnen i artikeln:

Digitala Mediepodden

Dela artikeln:

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt gästar Erik Carlsson, chef för sociala medier på Aftonbladet, podden och vi pratar bland annat om:

  • Ändringarna i Facebooks algoritmer och hur de kommer påverka publicister
  • Algoritmer och strategier som finns för att slå dem.
  • Organisk vs betald räckvidd i sociala medier. Är det skillnad?
  • Instagram för publicister och vad Snapchat misslyckats med.
  • Nyhetsjakt i sociala medier som håller på att förändra breaking news-arbetet i grunden.
  • Fake News + politiska annonser.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.