Gå direkt till textinnehållet

Digitala Mediepodden: "Att slå algoritmerna är en katt- och råttalek"

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Erik Carlsson som berättar hur Aftonbladet arbetar i sociala medier.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt gästar Erik Carlsson, chef för sociala medier på Aftonbladet, podden och vi pratar bland annat om:

  • Ändringarna i Facebooks algoritmer och hur de kommer påverka publicister
  • Algoritmer och strategier som finns för att slå dem.
  • Organisk vs betald räckvidd i sociala medier. Är det skillnad?
  • Instagram för publicister och vad Snapchat misslyckats med.
  • Nyhetsjakt i sociala medier som håller på att förändra breaking news-arbetet i grunden.
  • Fake News + politiska annonser.

Podcasten hittar du på:

 

Publicerad 2018-01-23 05.00Uppdaterad 2018-01-22 12.11

Dela artikeln: