Gå direkt till textinnehållet

Den kreativa marknadschefen

Foto: Janne Naess

PODD. I en värld full av data är kreativitet viktigare än någonsin – veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Krister Karjalainen.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

I veckans avsnitt gästar Krister Karjalainen som tidigare jobbat som global marknadschef för Safilo Group i Italien och innan dess för P&G, Arla, Ikea och Nokia.

Vi pratar bland annat om hur man driver kreativitet och innovation som marknadschef. Fördelen med att våga vara först, hur ROI är drivet av kreativa idéer, hur man blir en bättre beställare och hur man som marknadschef ska agera i en disruptiv värld där det kan dyka upp företag och konkurrenter där man minst anar det.

Podcasten hittar du på:

 

Publicerad 2018-05-08 04.00Uppdaterad 2018-05-07 14.25

Dela artikeln: