Därför tar fler annonsörer hem sin Facebookannonsering

"Vilka är de vanligaste felen med Facebook & Instagram Ads?", det diskuterar Damon Razazi och Albin Stööp i veckans avsnitt.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av AI-plattformen Zalsters vd, Albin Stööp.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst, Albin Stööp, är vd och medgrundare på Zalster. Tidigare har Albin Stööp varit ansvarig för marknad & produkt på Schibsted-bolaget Let's deal mellan 2010 och 2015. 

Zalster är en plattform för att med hjälp av artificiell intelligens automatisera hantering och optimering av Facebook & Instagram Ads. De jobbar idag med kunder som Daniel Wellington, Lyko, Care of Carl, Avanza, Desenio och Kronaby och är en av få Facebook Marketing Partners i Norden.

Vi pratar bland annat om:

  • Vilka som är de vanligaste felen med Facebook & Instagram Ads
  • Varför annonsörer i större utsträckning tar hem Facebook-affären
  • På vilket sätt AI och algoritmer spelar en viktig roll för ett effektivt köp
  • Exempel på lyckade satsningar med Facebook & Instagram

Podcasten hittar du på:

 

Publicerad 2018-06-05 04.00Uppdaterad 2018-06-04 14.27

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: