Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Digitala mediepodden

Därför tar fler annonsörer hem sin Facebookannonsering

Publicerad: 05 Juni 2018, 04:00
Uppdaterad: 04 Juni 2018, 14:27

"Vilka är de vanligaste felen med Facebook & Instagram Ads?", det diskuterar Damon Razazi och Albin Stööp i veckans avsnitt.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av AI-plattformen Zalsters vd, Albin Stööp.


Ämnen i artikeln:

Digitala Mediepodden

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag.

Veckans gäst, Albin Stööp, är vd och medgrundare på Zalster. Tidigare har Albin Stööp varit ansvarig för marknad & produkt på Schibsted-bolaget Let's deal mellan 2010 och 2015. 

Zalster är en plattform för att med hjälp av artificiell intelligens automatisera hantering och optimering av Facebook & Instagram Ads. De jobbar idag med kunder som Daniel Wellington, Lyko, Care of Carl, Avanza, Desenio och Kronaby och är en av få Facebook Marketing Partners i Norden.

Vi pratar bland annat om:

  • Vilka som är de vanligaste felen med Facebook & Instagram Ads
  • Varför annonsörer i större utsträckning tar hem Facebook-affären
  • På vilket sätt AI och algoritmer spelar en viktig roll för ett effektivt köp
  • Exempel på lyckade satsningar med Facebook & Instagram

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpoddenItunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

 


Ämnen i artikeln:

Digitala Mediepodden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.