"Branschen är oförberedd inför GDPR"

Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Anders Willstedt.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden – allt du behöver veta inför GDPR med Anders Willstedt.

Digitala Mediepodden görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media. Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring, medier och digital transformering. Podcasten släpps med ny gäst och ämne varje tisdag. 

I veckans avsnitt gästar Anders Willstedt som är medgrundare och compliance-expert i teknikbolaget Conzentio, som hjälper företag att säkra sina digitala kanaler under GDPR.

Förutom sin omfattande tekniska bakgrund, bland annat som produktutvecklare hos Tradedoubler, har Anders Willstedt varit vd för IAB i Norge. Han har även varit aktiv i branschens arbete runt cookie-lagen (eprivacy-direktivet) både mot Riksdagen och norska Stortinget. Han sitter i IAB:s GDPR-implementationsgrupp i Bryssel och driver dessutom nordens största podcast om elbilar och framtida resande – "Bilar med sladd".

Vi pratar bland annat om:

  • Vad har marknadsavdelningen missat att göra inför GDPR?
  • Vanliga misstag/frågor gällande GDPR och vad som krävs?
  • Vad kommer vara den stora skillnaden i marknadsföringen/data (re-targeting/programmatic/FB/Google)
  • Vad bör man hålla utkik efter?

Podcasten hittar du på: 

 

Publicerad 2018-05-22 04.00Uppdaterad 2018-05-22 08.57

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: