Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitala mediepodden

"Är det skillnad på flygbolag?"

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Magnus Engvall på Lufthansa.


Publicerad: 07 November 2017, 05:00
Uppdaterad: 06 November 2017, 10:10

Ämnen i artikeln:

LufthansaDigitala Mediepodden

Hur särskiljer man sig på en generisk marknad, det och mycket mer diskuteras i veckans avsnitt av Digitala Mediepodden.

Den populära podden som görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media är tillbaka för en ny säsong. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring och medier. Den nya säsongen kommer avhandla allt från framgångsrika digitala varumärken till digitala medier och trender.

Magnus Engvall gästar veckans podd och delar med sig av framgångsfaktorerna bakom flera lyckade kampanjer bland annat den uppmärksammade Klaus Heidi-kampanjen.

I veckans avsnitt diskuteras även om flygbranschen är en generisk produkt, hur man särskiljer sig med hjälp av kommunikation, hur man arbetar i en organisation som inte har den svenska marknaden som huvudmarknad. Driver medlemsklubbar ökad försäljning och allt om nya kreativa kampanjer som Lufthansa har på gång.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpodden

iTunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

Eller direkt i din webbläsare:

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.