Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitala mediepodden

"Är det skillnad på flygbolag?"

Publicerad: 7 November 2017, 05:00
Uppdaterad: 6 November 2017, 10:10

Hur särskiljer man sig på en generisk marknad, det och mycket mer diskuteras i veckans avsnitt av Digitala Mediepodden.

PODD. Veckans avsnitt av Digitala Mediepodden gästas av Magnus Engvall på Lufthansa.


Ämnen i artikeln:

LufthansaDigitala Mediepodden

Den populära podden som görs av Damon Razazi tillsammans med Dagens Media är tillbaka för en ny säsong. Damon Razazi jobbar idag i mediebyrånätverket Omnicom och Digitala Mediepodden är för dig som är intresserad av att lära dig mer om digital marknadsföring och medier. Den nya säsongen kommer avhandla allt från framgångsrika digitala varumärken till digitala medier och trender.

Magnus Engvall gästar veckans podd och delar med sig av framgångsfaktorerna bakom flera lyckade kampanjer bland annat den uppmärksammade Klaus Heidi-kampanjen.

I veckans avsnitt diskuteras även om flygbranschen är en generisk produkt, hur man särskiljer sig med hjälp av kommunikation, hur man arbetar i en organisation som inte har den svenska marknaden som huvudmarknad. Driver medlemsklubbar ökad försäljning och allt om nya kreativa kampanjer som Lufthansa har på gång.

Podcasten hittar du på:

Acast:  https://www.acast.com/digitalamedierpodden

iTunes:  https://itunes.apple.com/se/podcast/digitala-medie-podden/id1078670412?mt=2

Eller direkt i din webbläsare:

 


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev