DDB:s vd: "Lite jobbigare, bångligare"

PODD. Han fick se sig slagen av tidigare kollegan – i veckans avsnitt berättar David Sandström om förlusten av Försvarsmakten.

När Försvarsmaktens byråpitch avgjordes i veckan stod det klart att Volt slutade som segrare, och att DDB tappar uppdraget.

För kommunikationspodden berättar DDB:s vd David Sandström om kundtappet.

Dessutom berättar han om på vilket sätt DDB skiljer sig från andra byråer:

– Det krävs ett visst sorts virke. DDB är lite jobbigare, bångligare. Och jag tror att man måste gilla det. Jag tror att folk i ett för tidigt skede lägger sig i soffan och tittar på Let's Dance. Att rekrytera på kompetens är inte lika bra som att rekrytera på värderingsgrund eller inställningar.

Varför tyckte han att han var omatchad på Handels?

Hur utvecklar DDB sina kampanjer?

Hur skapar man kreativa team?

 

Lyssna här i veckans avsnitt av Kommunikationspodden:

 

Publicerad 2016-04-24 08.00Uppdaterad 2016-10-14 14.17

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: