Uppstickarna
Linda Palmgren: ”Mediebyrån viktigare än någonsin”
Publicerad: 5 juni 2019, 06:06
Programledarna Karin Bäcklund och Johanna Snickars möter vd:n på Starcom, Linda Palmgren (mitten).
I veckans avsnitt av ”Uppstickarna” möter vi vd:n på Starcom, Linda Palmgren. Hon avslöjar bland annat sin dröm om att bli styrelseproffs, hur hon delar misstag med medarbetare á la ”fuck up nights” och om att ha pengar som drivkraft.
Starcoms vd Linda Palmgren har tidigare grundat influencernätverket United Influencer, har arbetat på SBS Radio och sitter i styrelsen för Stadium. Som barn ville hon bli pilot.
Men nu går energin åt att fortsätta driva bolag och utvärdera fler styrelseuppdrag. Hon menar att disciplin, uthållighet, planering och hårt arbete är hennes framgångsrecept för att skapa resultat.
Hon säger också att mediebyråer är viktigare än någonsin, som att oberoende part som utvärdera och navigera rätt inför alla de möjligheter och beslut som varumärken står inför i dag.
Lyssna på avsnittet i spelaren:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.