Under 15
Visual Arts CMO: ”All kommunikation ska inte vara säljdrivande”
Publicerad: 29 maj 2023, 05:48
Under 15:s programledare Henric Smolak (t.v) får besök av Visual Arts marknadschef Monika Lindquist (t.h).
I det 285:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Visual Arts marknadschef Monika Lindquist för att diskutera digitala kommunikationsytor.
Visual Art har sedan starten 1997 varit en drivande kraft inom digitala ytor. Verksamheten renodlades under hösten 2019 då den del av företaget som förmedlade digitala annonsytor avyttrades till Ocean Outdoor. Den kvarvarande delen, som fokuserar helt på mjukvara, hårdvara och produktion växer så det knakar då digitala ytor har blivit en alltmer självklar del av mediemixen.
– I dag måste man bygga in skärmar som en del i helheten och vara kreativa i sättet man använder digitala ytor. Därför ser vi ett stort behov av vår kompetens där vi utvecklar fantastiska lösningar med våra kunder. Idag ligger upplevelsen i fokus, säger Monika i podden.
Att enbart fokusera på pris och konvertering i sina budskap i digitala kommunikationsytor fungerar inte längre, menar Monika Lindquist.
– Allting ska inte vara säljigt och fokusera på konvertering utan du måste bygga ditt varumärke långsiktigt. De stora varumärkena satsar på en helhetsupplevelse för sina kunder där butiker och dess digitala ytor har blivit väldigt viktiga. Digitala kommunikationsytor utvecklas i väldigt snabb takt just nu, säger Monika i podden.
Lär dig mer om digitala kommunikationsytor i dagens avsnitt här:
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15
”Under 15” produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, CCO på medietechföretaget Azerion.