Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Torkel Öhman: ”Finns ingen magisk formel för lyckad marknadsföring – men AI kan hjälpa”

Publicerad: 2 maj 2022, 05:32

Henric Smolak får besök av Amanda AI:s grundare Torkel Öhman i podden ”Under 15”.

Automatiserad annonsering. Det är ämnet i det 229:e avsnittet av podcasten ”Under 15”, där Henric Smolak gästas av Amanda AI:s grundare och CTO Torkel Öhman.


Ämnen i artikeln:

Henric SmolakAINyheter

Prognosen är att år 2024 kommer det digitala stå för 70 procent av all annonsering globalt. Det senaste decenniet har varit en lärokurva för oss alla hur vi ska hantera det digitala ekosystemet. 

– Bara för några år sedan kunde man få väldigt billiga klick på plattformar som Facebook och Instagram. Du kunde köpa upp hela kategorier eftersom konkurrensen var relativt låg. Så fungerar det inte längre och vi måste lära oss att köra smartare köp, säger Torkel Öhman i podden. 

Automatiserad annonsering är ofta en sanning med modifikation. Det går sällan att automatisera hela processen. Men Amanda AI vill göra det så enkelt som möjligt att marknadsföra sig effektivt i ett komplext digitalt ekosystem. 

– Vi kan hämta innehåll direkt från kunders hemsidor och automatiskt skapa annonser. Sen samlar vi in data vilket vi kan optimera utifrån. Ingen människa kan slå datorns optimeringförmågor och där spelar AI en viktig roll. 

Lär dig mer om automatiserad annonsering i dagens avsnitt här: 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Du hittar även ”Under 15” här:

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15  

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, vd på mediatechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

Henric SmolakAINyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev