Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

Sophie Hedestad: ”Man måste våga ta för sig”

Publicerad: 6 juli 2020, 05:47

Netigates marknadschef Sophie Hedestad gästar Under 15: Det är många som vill nå framgång och klättra i sin karriär men det är få som är villiga att lägga in det hårda jobbet.

I det 134:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Netigates marknadschef Sophie Hedestad för att diskutera entreprenörskap och hur man kan uppnå framgång i karriären.

Ämnen i artikeln:

Under 15Netigate

Alla söker framgång eller glädje inom den profession man utövar, men enligt Sophie Hedestad är det trots det många som inte vågar göra det lilla extra och ta för sig på sina arbetsplatser för att utvecklas.

- Jag har försökt ha tydliga mål med vad jag vill uppnå i min karriär och tagit vara på de chanser som har dykt upp på de företagen jag arbetat. Sen har det inneburit att jag fått kämpa och arbeta hårt mot dessa mål. Det är många som vill nå framgång och klättra i sin karriär men det är få som är villiga att lägga in det hårda jobbet. Man måste våga ta för sig, säger Sophie Hedestad i podden.

Sophie Hedestad talar också om vikten av att planera sitt livspussel, i vilket karriären är en stor del.

- Jag som förra året blev mamma tyckte det var tufft att helt plötsligt lämna det team jag byggt upp under en längre period. Det krävde en omställning i sättet jag arbetade. Man har ju ett ansvar att planera sitt liv, arbete och hela livspussel – så att man håller hela livet, säger Sophie Hedestad i podden.

Lär dig mer om entreprenörskap och att göra karriär i dagens avsnitt här:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Du hittar även ”Under 15” här:

Du hittar även ”Under 15” här
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev