Få hela storyn
Starta din prenumeration
Under 15
Publicerad: 15 november 2021, 06:31
I det 205:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Waldors och Actitals medgrundare Mikael Christensson för att diskutera marknadsföring, branding och hur de byggt ett framgångsrikt globalt klockföretag.
Ämnen i artikeln:
Henric SmolakTre bröder som alla har blivit e-handelsproffs och sålt allt från kalsonger på nätet till att ha byggt ett globalt klockföretag vid namn Waldor & Co tillsammans. När många svenska klocksensationer backar, går Waldor & Co åt andra hållet. Mikael Christensson menar att detta beror på flera kombinerade faktorer.
– Vi har alltid haft en långsiktig plan av att äga hela värdekedjan och arbeta direkt mot konsumenterna utan återförsäljare. Vi har haft 100 procent kundfokus och växt relativt långsamt fram tills nu men på ett hållbart sätt, säger Mikael Christensson i podden.
Senaste åren har Waldor & Co växt väldigt fort och har kunnat skala upp snabbt under pandemin. Sverige är fortfarande en relativt liten marknad då siktet har varit globalt från dag ett.
– Det är inte så många här på hemmaplan som känner till oss då våra största marknader har varit i andra delar av Europa och på andra sidan Atlanten. Nu har vi koll på vilka digitala strategier som fungerar och hur man bygger ett långsiktigt varumärke och Sverige är fortfarande en intressant marknad för oss, säger Mikael Christensson i podden.
Lär dig mer om om e-handel och Waldors resa i dagens avsnitt här:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.
Du hittar även ”Under 15” här:
Ämnen i artikeln:
Henric Smolak