Under 15
Joceline Akgün: ”Ge det lilla extra till dina kunder, det betalar tillbaka sig”
Publicerad: 25 april 2022, 05:40
I det 228:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Creative Headz vd och medgrundare Joceline Akgün för att diskutera extraordinära kundupplevelser.
Joceline Akgün klev in som vd för Creative Headz sju år efter att systern Nathalie grundat sin första frisersalong i centrala Stockholm. De expanderade därefter fort till elva salonger både i Stockholm och Göteborg och sedan kom pandemin.
– Det har varit väldigt tufft men jag är inte den typen som ger upp. Allt vårt hårda jobb med att bygga ett starkt varumärke och med fokus på bra kundupplevelse har bidragit till en lojal kundbas vilket gjort att vi klarat av pandemin, säger Joceline Akgün i podden.
Kundupplevelsen är något som Joceline Akgün ofta återkommer till och menar att det är där många företag oavsett industri brister.
– Det kan vara allt från att bemöta en kund med ett leende till att bjuda på en kopp kaffe. Vi alla vet att det är de små sakerna som skapar förtroende och lojalitet oavsett om du säljer en produkt, tjänst eller vara. Trots det är det få som fokuserat på det, säger Joceline Akgün i podden.
Lär dig mer om extraordinära kundupplevelser i dagens avsnitt här:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.
Du hittar även Under 15 här: