Under 15
Influencern Lisa Olsson: ”Att starta bolag var ett naturligt nästa steg”
Publicerad: 12 juli 2021, 05:41
Influencern Lisa Olsson gästar Henric Smolak i podden ”Under 15”.
I det 187:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Lisa Olsson, som startat smyckesföretaget Nootka. Duon diskuterar den växande trenden med influencers som startar egna företag.
Ämnen i artikeln:
Under 15Lisa Olsson startade sin blogg Lisaplace när hon var 13 år gammal. Sedan dess har hon arbetat med sina egna kanaler, och idag har hon hundratusentals följare på instagram.
För två år sedan startade hon sitt egna smyckesföretag Nootka.
– Jag har de senaste åren haft en tydlig strategi för hur jag vill positionera mitt personliga varumärke. Jag har också insett hur beroende jag är av plattformar som Instagram. Det var ett naturligt steg för mig att starta eget, säger Lisa Olsson i podden.
Det är många varumärken som de senaste åren blivit associerade med influencers som exempelvis Ida Warg och Bianca Ingrosso. Lisa Olsson menar att det finns flera olika modeller och sätt att starta ett företag på. Men att skapa produkter som är anpassade till respektive community är ett måste menar hon.
– Det finns många företag som gör samarbeten under kollektioner eller startar bolag tillsammans med influencers. Det har varit viktigt för mig att bygga mitt företag från grunden. Jag är en perfektionist och brinner verkligen för smycken, säger Lisa Olsson.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.
Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15