Under 15
Foodtech-entreprenören Sorosh Tavakoli: ”Det finns otroligt potential i grön mat”
Publicerad: 31 januari 2022, 06:45
”Den som vinner konsumenten och satsar på att bygga ett trovärdigt och starkt varumärke kommer att vinna”, säger Sorosh Tavakoli i veckans avsnitt av ”Under 15”.
I det 216:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenören Sorosh Tavakoli som grundat foodtechbolaget Stockeld Dreamery för att diskutera deras resa till att skapa världens mest ambitiösa ost.
Videoplaza-grundaren Sorosh Tavakoli letade efter en stor idé som kunde skapa global förändring och ha positiv effekt för världen. Resultatet blev Stockeld Dreamery vars vision är att skapa världens mest ambitiösa ost. Några år senare och med drygt 200 miljoner kronor på banken är de på god väg att både släppa produkter och förändra synen på vegansk ost.
– Det finns så otrolig potential i grön mat och produkterna måste vara riktigt bra för att verkligen kunna göra skillnad. Många letar efter gröna alternativ idag men saknar veganska ostar som kan ersätta de mjölkbaserade. Nu har vi släppt vår salladsost och snart kommer vår cream cheese. Det är otroligt spännande och vi springer snabbt , säger Sorosh Tavakoli i podden.
Enligt Sorosh handlar mycket om hans bolagsbygge att fokusera på kunden och bygga varumärke.
– Den som vinner konsumenten och satsar på att bygga ett trovärdigt och starkt varumärke kommer att vinna. Det är inte bara vi som satsar på vegansk ost och därför måste vi satsa för att kunna vinna. Vi lanserar snart som andra marknad i USA utan att ha egentligen ha en helt färdigt produkt på marknaden. Det är skrämmande och spännande samtidigt, säger Sorosh Tavakoli i podden.
Lär dig mer om Sorosh Tavakoli och hans bolag Stockeld Dreamery i dagens avsnitt här:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.
Du hittar även ”Under 15” här: