Få hela storyn
Starta din prenumeration
Under 15
Publicerad: 28 juni 2021, 05:42
Det kan vara allt ifrån paketering, produkter och marknadsföring som måste förändras för att företag ska bli mer hållbara, säger Coca-Colas kommunikationschef Lisa Wahlström.
I det 185:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Coca-Colas kommunikationschef Lisa Wahlström för att diskutera hållbarhetsstrategier och framtiden för detta globala bolag.
Coca-Cola har ett av världens starkaste varumärke och säljer miljarder produkter varje dag globalt. Lisa Wahlström menar att många inte känner till bolaget bakom i Sverige trots att de flesta konsumerar deras produkter.
Det som lockade mig att börja arbeta på Coca-Cola var att det var ett globalt bolag med ett ett starkt varumärke men även deras satsning på hållbarhet. Coca-Cola är en så pass stor global aktör och måste satsa på en hållbar och skräpfri framtid, säger Lisa Wahlström i podden.
Lisa Wahlström är positiv till framtiden och särskilt till Sveriges arbete med hållbarhet både från konsumenter och företag.
– Vi har kommit väldigt långt i Sverige men har mycket kvar att göra. Alla måste ta sitt ansvar och konsumenter måste anpassa sig till de förändringar som hållbara framtidsstrategier innebär för ett företag som exempelvis Coca-Cola. Det kan vara allt ifrån paketering, produkter och marknadsföring som måste förändras, säger Lisa Wahlström i podden.
Lär dig mer om hållbarhetsstrategier i dagens avsnitt här:
Du hittar även ”Under 15” här:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.