Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Under 15

“Bra digital service bör ses som en marknadsföringskanal”

Publicerad: 12 april 2021, 05:55

Veckans avsnitt av ”Under 15” gästas av Johannes Wretsén Jonsson på Freshwork.

I det 173:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Freshworks expert Johannes Wretsén Jonsson. I dagens avsnitt diskuterar de digital service och vad som krävs av dagens företag när det gäller kundtjänst och kundsupport.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Tekniken har tagit oss långt och allt fler företag använder sig av chatbotar och tekniska lösningar för sin digitala service. Men enligt Johannes Wretsén Jonsson räcker detta inte i dag. 

– Lösningsfrekvensen för botar har inte kommit så långt att det går att helt automatisera kundtjänst. Den mänskliga faktorn är fortfarande viktigt och kommer vara det en lång tid framöver. Nu under pandemin har vi sett stora trender att konsumenter faktiskt vill ringa in till en kundtjänstmedarbetare. Så man måste arbeta med en hybrid, säger han i podden. 

Varje kundupplevelse är enligt Johannes Wretsén Jonsson ännu viktigare i dag än förut. Konsumenter är mer kräsna i dag och delar med sig av sina bra men framför allt dåliga upplevelser på ett helt annat sätt. 

– En dålig kundupplevelse är något som vi tenderar att vilja dela med oss av. Detta gäller även om man får något utöver det extra i bemötandet. Fler företag måste förstå att en bra kundtjänst kan vara en stark marknadsföringskanal. Konsumenternas makt kommer fortsätta att öka och det gäller att anpassa sin digitala service, säger Johannes Wretsén Jonsson i podden. 

Lär dig mer om framtidens kundservice dagens avsnitt här: 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15  

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev