Under 15
Anna Malkan: ”Vi kan inte shoppa kläder som vi shoppar ett kylskåp”
Publicerad: 29 mars 2021, 05:39
Anna Malkan gästar ”Under 15” för att diskutera 3D-scanning och personaliserad shopping.
I det 171 avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Volumentals kommersiella chef Anna Malkan. I dagens avsnitt diskuterar de 3D scanning och en individanpassad shoppingupplevelse.
Tekniken för 3D-scanning har funnits länge men är mer tillgänglig, snabb och funktionell i dag. Anna Malkan menar att konsumenter är mer än redo för en mer skräddarsydd framtid men säger att e-handlarna inte är där ännu.
– Klarna har revolutionerat betalningar och Amazon hemleveranser. Nu är det dags att göra en bättre shoppingupplevelse som gör att vi minskar returer och får bort slit och släng mentaliteten. Konsumenterna är redo men jag vet inte om e-handlarna är det, säger Anna Malkan i podden.
Att individanpassa vår shoppingupplevelse kan hjälpa både konsumenter och varumärken. Anna Malkan säger att man måste sätta konsumenten i fokus.
– Tänk dig en framtid där storlekar inte behövs. Att du har ditt 3D-scanning kort med dig överallt vart du än handlar och att du bara får rekommenderat skor baserat på passform och preferens. Konsumenter måste alltid vara i fokus och detta kan vara en realitet väldigt snart, säger Anna i podden.
Lär dig mer om 3D-scanning och personlig e-handel här:
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.
Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15
”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.