Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Martin snöar in

Forskaren Elena Malakhatka gästar ”Martin snöar in”

Publicerad: 10 december 2020, 14:16

Designer och innehållsskapare måste finna en bättre balans mellan affär och ansvar, säger Elena Malakhatka i podden.

Det senaste avsnittet av podden ”Martin snöar in” gästas av Elena Malakhatka, forskare på KTH inom ”big data & business models”.


Ämnen i artikeln:

Group MPodcast

I det sjunde avsnittet av ”Martin snöar in”, intervjupodden som i vanliga fall djupdyker i marknadsföringsfrågor, går Group M:s vd Martin Hugosson lite längre från det taktiska och blickar in i framtiden tillsammans med Elena Malakhatka, forskare på KTH inom ”big data & business models”.

Elena Malakhatkas arbete kretsar kring att skapa dynamiska, smarta, hjälpsamma hem som servar och utvecklar oss människor (funkar de till och med som doktorer och terapeuter?). 

Elena Malakhatka anser att designer och innehållsskapare måste finna en bättre balans mellan affär och ansvar. Hon menar att 5G bara är intressant om det binder samman människor och gör att vi, inte bara tekniken runtom oss, utvecklas exponentiellt. Oavsett om det gäller marketing eller byggnader måste vi börja med att utforska grundläggande mänskliga behov och leverera flexibilitet: vi behöver både på och av, stad och natur, ensamhet och interaktion.

Utforska framtiden med Elena Malakhatka i det senaste avsnittet av ”Martin snöar in”:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Acast är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Ämnen i artikeln:

Group MPodcast

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev