torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Zuckerberg, Trump och Dorsey – dilemmat med att förbjuda politiska annonser

Twitter har förbjudit politiska annonser – Facebook tillåter dem att till och med undgå faktagranskning. Arash Gilan, vd på Viva Media reflekterar kring plattformarnas beslut.

Publicerad: 12 november 2019, 07:01

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Facebook bestämde sig för att inte bara tillåta politisk annonsering utan även exkludera dem från sitt faktagranskningsprogram”, skriver Arash Gilan


Ämnen i artikeln:

FacebookTwitterDonald TrumpMark Zuckerberg

Ingen har väl undgått de senaste veckornas kontrovers kring politisk annonsering i sociala medier. Ämnet blev laddat med sprängstoff i och med det amerikanska presidentvalet 2016 genom Cambridge Analytica-skandalen. Plus

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev