onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Vikten av transparens förtas om inte valutan är korrekt”

REPLIK. Aktörer som TV4 borde ha reagerat starkare på differensen i MMS siffror tidigare, skriver Fredrik Rogberg, marketing research manager på Schibsted Marketing Services, i en replik till TV4:s försäljningsdirektör Malin Häger.

Publicerad: 2 december 2022, 14:38

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Intressant att väcka frågan över vem som bör sätta definition och standarder”, skriver Fredrik Rogberg.

Foto: Janne Næss


Ämnen i artikeln:

MMSSchibstedTV4

TV4 menar att Youtube valde att lämna valutan för att ”mätningarna inte gav en tillräckligt gynnsam bild av tittandet på Youtube” och att Youtube anser att det är bättre

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

MMSSchibstedTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev