Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Varför finns inte esport i marknadsplanen?

Publicerad: 9 oktober 2019, 11:13

Esport bör vara en naturlig del av mediemixen. Det menar Wavemakers Andreas Gillberg i ett debattinlägg.

Det finns en outnyttjad potential i gaming och esport. Det menar Andreas Gillberg, Growth Director på Wavemaker Sweden, som nu efterlyser att gamingföretag, mediebyråer och annonsörer möts för att utveckla affären.


Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Världsmästerskapen i actionstrategi-spelet Dota2 arrangeras i Globen i Stockholm 2020. Tävlingen är motsvarigheten till att Sverige arrangerar Fotbolls-VM och årets prispott låg på 34 miljoner dollar. Givetvis står annonsörerna

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Wavemaker

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev