Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Tv-experterna: ”OS bäddat för tv-succé”

Mycket talar för att vinter-OS i Beijing blir en tittarfest med höga ratings för Discovery Group Sweden, som numera innehar tv-rättigheterna. Det finns dock osäkerheter kring cornonapandemin som kan påverka slutresultatet rejält, skriver Adons Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström.

Publicerad: 26 januari 2022, 12:19

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström, rådgivare AVM på Adon, tror på en tittarfest för Discovery under OS.

Foto: Magnus Norlen


Ämnen i artikeln:

AdonOSDiscovery Networks

Vinter-OS 2022 som startar 4 februari har alla möjligheter att bli en tittarsuccé. Detta trots att den långsiktiga trenden för OS-sändningar visar på en vikande räckvidd och lägre ratings. 

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

AdonOSDiscovery Networks

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev