Debatt
Tv-experterna: ”OS bäddat för tv-succé”
Mycket talar för att vinter-OS i Beijing blir en tittarfest med höga ratings för Discovery Group Sweden, som numera innehar tv-rättigheterna. Det finns dock osäkerheter kring cornonapandemin som kan påverka slutresultatet rejält, skriver Adons Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström.
Publicerad: 26 januari 2022, 12:19
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
Anna Karin Wålarö och Kerstin Åström, rådgivare AVM på Adon, tror på en tittarfest för Discovery under OS.
Foto: Magnus Norlen
Vinter-OS 2022 som startar 4 februari har alla möjligheter att bli en tittarsuccé. Detta trots att den långsiktiga trenden för OS-sändningar visar på en vikande räckvidd och lägre ratings.
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in