Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Trots kunskapen om långsiktigt varumärkesbyggande fortsätter branschen tänka kortsiktigt

De positiva effekterna av att bygga starka varumärken – inte minst under turbulenta tider – känner hela branschen till. Trots det är ändå den kortsiktigt försäljningsdrivande marknadsföringen oproportionerligt hög, skriver Adons Jonathan Norén.

Publicerad: 10 juni 2022, 05:51

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Kortsiktig försäljningsdrivande reklam står för en oproportionerligt stor del av den totala medieinvesteringen”, skriver Jonathan Norén på mediebyrån Adon.

Foto: Magnus Norlen


Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagAdon

1927 publicerades den revolutionerande studien Marketing in the American Economy av den forne Harvardstudenten Roland Vail. Under 1920-talets depression och åren därefter följde Roland Vail hundratals olika företags medieinvesteringar i

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagAdon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev