Debatt
Trots kunskapen om långsiktigt varumärkesbyggande fortsätter branschen tänka kortsiktigt
De positiva effekterna av att bygga starka varumärken – inte minst under turbulenta tider – känner hela branschen till. Trots det är ändå den kortsiktigt försäljningsdrivande marknadsföringen oproportionerligt hög, skriver Adons Jonathan Norén.
Publicerad: 10 juni 2022, 05:51
Det här är opinionsmaterial
Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.
”Kortsiktig försäljningsdrivande reklam står för en oproportionerligt stor del av den totala medieinvesteringen”, skriver Jonathan Norén på mediebyrån Adon. Foto: Magnus Norlen
1927 publicerades den revolutionerande studien Marketing in the American Economy av den forne Harvardstudenten Roland Vail. Under 1920-talets depression och åren därefter följde Roland Vail hundratals olika företags medieinvesteringar i
Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto
Skapa kontoHar du redan ett konto? Logga in