Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Techbolag måste teama med utbildningarna för att säkra sin framtida marknadsfunktion

Techbranschen, som har blivit en bas för svensk ekonomi, skriker efter kvalificerad kommersiell kompetens – och för en marknadschef är bristen uppenbar. Trots det görs alldeles för lite för att möta behovet, skriver Emelie Linheden, VP Marketing på SaaS-bolaget Younium, och efterlyser en rad åtgärder.

Publicerad: 23 november 2022, 12:37

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Det kommer att krävas en rad åtgärder för att öka kännedomen om techbolagens sfär bland dagens studenter, skriver Emelie Linheden, VP Marketing på Younium.


Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddag

Enligt en global studie av McKinsey anser nära nio av tio chefer att deras organisationer antingen redan möter en kompetensbrist eller kommer att göra det inom en femårsperiod. För

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddag

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev