måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Tålamod krävs för att hitta en gemensam branschvaluta”

Schibsted lämnar MMS och Youtube skrotar sina planer på att gå med. TV4:s försäljningsdirektör Malin Häger uppmanar nu branschen att fortsatt låta sig mätas av MMS – för transparensens och köparnas skull.

Publicerad: 2 december 2022, 09:23

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”Siffrorna ska mätas och rapporteras av en oberoende aktör”, skriver Malin Häger i debattinlägget.


Ämnen i artikeln:

TV4MMSMalin HägerSchibstedYoutubeGoogleToppnyheter eftermiddag

För några veckor sedan valde Google, efter fem års diskussioner, att avsluta försöken med att få Youtube inkluderade i de panelmätningar som utförs av Mediamätning i Skandinavien (MMS). Argumentet

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev