Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

"Ställ större krav på transparens hos mediebyråerna"

Publicerad: 22 januari 2019, 12:30

Staffan Hultén, grundare och tf vd på RAM, Research and analysis of media

REPLIK. Att 87 procent av beslutsfattarna inom marknadsföring är oroliga för bristande transparens hos mediebyråerna kan man tolka som ett antagande om ren ohederlighet, skriver Staffan Hultén på RAM i svar till Stefan Mahlstein.


Ämnen i artikeln:

RAMNew York TimesBauer Media Group

Jag har många gånger funderat och förvånats över att annonsörernas inte trycker upp mediebyråerna mot väggen och fordrar en fullständigt naturlig och för dem lönsam transparens. Mitt enkla råd till

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev