Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

”Sättet att mäta tv-tittning på måste förändras”

Branschen måste se de nya tv-vanorna i vitögat och uppdatera sättet som vi mäter tv på, skriver SVT:s mediedirektör Jan Helin och efterfrågar att fokus flyttas från rating i broadcast till totalrating.

Publicerad: 3 januari 2022, 07:24

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

”För oss som antingen har att besvara hur allmänhetens tv når ut, eller svara för hur tittningen ser ut mot en annonsmarknad är detta livsavgörande”, skriver Jan Helin.

Foto: Eva Edsjö/SVT


Ämnen i artikeln:

SVTJan Helin

I takt med att svenska folkets tv-vanor förändras måste mätningen av tv-tittningen följa med. Det gör den inte i dag.

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

SVTJan Helin

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev