Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Så bör varumärken kapitalisera på e-sportens utveckling

Intresset för e-sport skjuter i höjden. Så hur ska marknadschefer tänka för att kapitalisera på e-sport 2022? Meltwaters Peter Heurling ger sina råd.

Publicerad: 1 juni 2022, 11:00

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Varumärken och investerare behöver fundera på hur de kan kapitalisera på utvecklingen inom e-sport, menar Meltwaters Peter Heurling. Och de som håller tillbaka riskerar att gå miste om värdefulla konsumentrelationer.

Foto: Meltwater


Ämnen i artikeln:

MeltwaterNyheter

E-sport börjar konkurrera med den traditionella sporten, med allt fler fans som ansluter till idrottare och sporter genom den digitala sfären, och digitala turneringar som lockar allt större publiker. Som

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

MeltwaterNyheter

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev