måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Reklamfinansierad streaming – en växande guldgruva?

Flera streamingtjänster överväger nu att börja sälja annonser. Det är glädjande – inte minst för annonsörer, som får tillgång till en potentiell guldgruva för sina kampanjer. Det skriver Magnus Johansson, Nordenchef för The Trade Desk.

Publicerad: 27 maj 2022, 05:42

Det här är opinionsmaterial

Åsikterna som uttrycks här står skribenten/skribenterna för.

Foto: The trade desk


Ämnen i artikeln:

Toppnyheter förmiddagAVODStreaming

Annonsfinansierad streaming, AVOD, växer. Att prenumerationsfinansierad streaming, SVOD, har ett övre tak är naturligt. En konsument kan inte fortsätta att köpa nya abonnemang från olika streamingtjänster i all oändlighet. Om

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev