Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Debatt

Pubmatic: Branschen förändras – men är på väg att gå i samma fälla igen

Publicerad: 26 november 2020, 10:35

Jonas Söderqvist, Nordenchef på Pubmatic, resonerar kring utvecklingen på annonsmarknaden med fokus på personlig integritet och det tomrum som tredjepartscookien lämnar efter sig.

Tredjepartscookiens nära förestående död har gjort datan än mer värdefull. Hittills har branschens inställning varit att den som kontrollerar datan är vinnaren. Min är att det är den som har koll på datan, skriver Pubmatic-chefen Jonas Söderqvist.


Ämnen i artikeln:

Pubmatic

Förändringens vindar har blåst hårt genom annonsmarknaden de senaste åren. Vi har fått nya lagar och regelverk, som GDPR och CCPA, att förhålla oss till och samtidigt har konsumtionsvanorna förändrats:

Läs artikeln med ett
kostnadsfritt konto

Skapa konto

Har du redan ett konto? Logga in

Med ett konto på Dagens Media får du tillgång till:
Utvalt innehåll från redaktionen
Nyhetsbrev - Nyheter och beslutsunderlag direkt i din inkorg

Ämnen i artikeln:

Pubmatic

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev